У 7 класі ми ознайомилися з графічним методом розв’язування систем лінійних рівнянь.
 
Також цей метод можна застосовувати й під час розв’язування рівнянь.
 
Але як саме це працює?
 
Розглянемо приклад.
Приклад:
Розв’яжи рівняння \(\frac{4}{x}=x+3\).
 
Розв’язання
 
Розглянемо ліву і праву частини рівняння як окремі функції \(y=\frac{4}{x}\) і \(y=x+3\).
 
Побудуємо графіки цих функцій в одній системі координат. Для цього складемо таблиці.
 
Для функції \(y=\frac{4}{x}\):
 
\(x\) –8 –4 –2 –1 –0,5 0,5 1 2 4 8
\(y\) –0,5 –1 –2 –4 –8 8 4 2 1 0,5
 
Оскільки функція \(y=x+3\) є лінійною, тобто графіком цієї функції є пряма, то для побудови графіка достатньо взяти дві точки (дві різні точки однозначно задають пряму):
 
\(x\) 0 –3
\(y\) 3 0
 
Будуємо графіки функцій \(y=\frac{4}{x}\) і \(y=x+3\) в одній системі координат:
 
Рисунок_05.png
 
Ці графіки перетинаються у двох точках, абсциси яких дорівнюють \(-4\) і \(1\).
 
У кожній із точок перетину графіків значення функції \(y=\frac{4}{x}\) дорівнює значенню функції \(y=x+3\).
 
Отже, при знайдених абсцисах значення виразів \(\frac{4}{x}\) і \(x+3\) рівні, тобто числа \(-4\) і \(1\) є коренями рівняння \(\frac{4}{x}=x+3\).
 
Зробимо перевірку. Справді, \(\frac{4}{1}=1+3\) і \(\frac{4}{-4}=-4+3\).
 
Відповідь: \(-4\); \(1\).
Графічний метод — це один із найзручніших способів візуально побачити розв’язок рівняння.
 
Недоліком графічного методу розв’язування рівнянь є те, що цей метод не завжди дає точні результати.
 
Тому перевірка знайдених коренів є обов’язковим етапом розв’язування рівняння графічним способом.