Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Арабські подорожі | Опис розвитку наук у Арабському Халіфаті. Маршрути сухопутних і морських мандрів арабських мандрівників і особливо Абу Абдуллаха Ібн Баттути. |
| 2. | Освоєння Азії | Опис освоєння Азії сухопутним і морським способом. Опис подорожі Афанасія Нікітіна. |
| 3. | Походи хрестоносців | Стан середньовічної географії в Європі. Хрестові походи. |
| 4. | Походи вікінгів | Походи вікінгів, знання отриманні під час даних походів. Шлях «із варяг у греки. |
| 5. | Подорожі Марко Поло | Опис подорожі Марко Поло і зміст «Книги про різноманітність світу». |
| 6. | Португальські мандрівники | Опис успіхів у мореплаванні португальців, плани Енріке Мореплавця. |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Арабський халіфат | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначити, території яких сучасних держав входили до складу Арабського халіфату. |
| 2. | Географи Давнього Сходу | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначити внесок у вивчення країн і народів арабського мандрівника Абу Абдуллаха Ібн Баттути. |
| 3. | Хрестові походи | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначення причин Хрестових походів і територій, які були вивчені хрестоносцями. |
| 4. | Афанасій Нікітін | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначити внесок у вивчення Азії тверського купця Афанасія Нікітіна. |
| 5. | Винаходи | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Визначити винаходи, які були описані в праці «Книги про різноманітність світу». |
| 6. | Типи кораблів | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначити типи кораблів, на яких здійснювали свої плавання вікінги, португальські та китайські мореплавці. |
| 7. | Мандрівники з Португалії | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Закріплення знань щодо португальських мандрівників. |
| 8. | Мандрівники і дослідники | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | За описом визначити ім'я мандрівника або мандрівників. |
| 9. | Території | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Визначити території, які були відвідані та описані Чжен Хе та Марко Поло. |
| 10. | Карти подорожей | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Визначити маршрути подорожей Марко Поло, Афанасія Нікітіна, Ібн Батути, Чжен Хе. Вказати територію Арабського халіфату, шлях «із варягів у греки», маршрути арабських подорожей, Хрестових походів та походів вікінгів. |
| 11. | Вікінги | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Визначення внеску вікінгів у географічні відкриття і дослідження. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Освоєння Азії китайцями | Інший | середнє | 2Б. | Визначити значення китайських подорожей для розвитку географічних знань. |
| 2. | Мандрівники VIII — XV століття | Інший | середнє | 2Б. | Закріплення знань щодо видатних мандрівників та дослідників VIII — XV століття. |
| 3. | Подорожі | Інший | важке | 3Б. | Визначити особливості подорожей Марко Поло та Ібн Батутти. |
| 4. | Давні вчені | Інший | важке | 4Б. | Співставити давніх вчених та відкриття, які ними були зроблені. |
| 5. | Давні відкриття та винаходи | Інший | важке | 4Б. | Закріплення знань про відкриття давніх народів. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Географія у давні часи | Інший | важке | 3Б. | Закріплення знань щодо розвитку географії. |
| 2. | Арабський Схід | Інший | легке | 1Б. | Визначити чи вірним є твердження щодо відкриттів здійснених під час арабських подорожей. |
| 3. | Марко Поло | Інший | легке | 1Б. | Визначити внесок у дослідження Азії венеціанського купця Марко Поло. |
| 4. | Енріке Мореплавець | Інший | легке | 1Б. | Визначення внеску Енріке Мореплавця у географічні дослідження. |
| 5. | Характеристика походів хрестоносців | Інший | легке | 1Б. | Визначити особливості та наслідки Хрестових походів. |
| 6. | Мандрівники і дослідники | Інший | середнє | 1Б. | За описом визначити ім'я мандрівника або мандрівників і підібрати потрібне зображення. |
| 7. | Географічні знання | Інший | важке | 3Б. | Визначити особливості розвитку географії, внаслідок здійснених відкриттів Марко Поло, Афанасіємм Нікітіним, Чжен Хе. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренування з теми «Освоєння Азії» | 00:20:00 | середнє | 9Б. | Закріплення знань з теми «Освоєння Азії». |
| 2. | Тренування з теми «Європейські мандрівники» | 00:20:00 | середнє | 12Б. | Закріплення знань з теми «Європейські мандрівники». |
| 3. | Тренування з теми «Походи вікінгів та Хрестові походи» | 00:20:00 | середнє | 4Б. | Закріплення знань з теми «Походи вікінгів та Хрестові походи». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Освоєння Азії» | 00:20:00 | середнє | 10Б. | Закріплення знань з теми «Освоєння Азії». |
| 2. | Домашня робота з теми «Європейські мандрівники» | 00:20:00 | середнє | 9Б. | Закріплення знань з теми «Європейські мандрівники». |
| 3. | Перевірочна робота з теми «Освоєння Азії» | 00:30:00 | середнє | 12Б. | Перевірка рівня засвоєння знань з теми «Освоєння Азії». |
| 4. | Перевірочна робота з теми «Європейські мандрівники» | 00:30:00 | середнє | 5Б. | Перевірка рівня засвоєння знань з теми «Європейські мандрівники». |