Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Генетичні ряди металів | Наведено приклади генетичних рядів активних і неактивних металів. Показані відмінності цих рядів. |
| 2. | Генетичні ряди неметалів | Розглянуто приклади генетичних рядів неметалів. |
| 3. | Взаємозв'язок речовин генетичних рядів металів і неметалів | Показано взаємозв'язок речовин генетичних рядів металів і неметалів. Наведено приклади утворення солей при взаємодії між речовинами ряду металу і ряду неметалу. |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Обери речовини одного ряду | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Потрібно вибрати формули речовин одного генетичного ряду. |
| 2. | «Правильно-неправильно» про генетичні ряди | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Закріплюються теоретичні знання з теми. |
| 3. | Перетворення солей | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Треба вибрати формулу речовини, за допомогою якого можна з солі отримати іншу речовину. |
| 4. | Генетичний ряд неметалу | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Потрібно доповнити схеми реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення: неметал — оксид — кислота — сіль. |
| 5. | Отримання солі з основ | 2 вид - інтерпретація | середнє | 3Б. | Завдання на закріплення знань про властивості лугів і нерозчинних основ, що отримані з солі і основи. |
| 6. | Ряд неактивного металу | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Треба дописати формулу в схему реакції, що характеризує перетворення неактивного металу і його сполук. |
| 7. | Обери реагенти для перетворення | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Потрібно вибрати формули речовин, за допомогою яких можна здійснити ланцюжок перетворень. |
| 8. | Знайди загальне число атомів у речовині | 3 вид - аналіз | важке | 4Б. | Треба здійснити перетворення і визначити число атомів в молекулі продукту реакції. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Знайди молекулярну масу | Інший | важке | 4Б. | Завдання на здійснення ланцюжка перетворень з відомою вихідною речовиною і формулами реагентів. |
| 2. | Визначення маси ортофосфату | Інший | середнє | 3Б. | Необхідно вказати масу солі ортофосфату, яка утворюється з кислоти вказаної маси. |
| 3. | Визначення маси лугу в реакції нейтралізації | Інший | середнє | 3Б. | Необхідно вказати масу лугу, який необхідно взяти для реакції нейтралізації. |
| 4. | Визначення маси лугу за масою продукту реакції | Інший | середнє | 3Б. | Необхідно вказати масу лугу, який необхідно взяти для утворення солі вказаної маси. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Правильні твердження | Інший | легке | 1Б. | Відпрацьовуються теоретичні знання по темі. |
| 2. | Ряд активного металу | Інший | середнє | 2Б. | Потрібно доповнити схеми реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення: метал - оксид - луг - сіль. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренування з теми «Взаємозв'язок між класами неорганічних речовин» | 00:20:00 | середнє | 12Б. | Закріплюються знання про генетичні ряди металів і неметалів, про взаємоперетворення неорганічних речовин. Відпрацьовується вміння визначати реагенти для здійснення перетворень. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Взаємозв'язок між класами неорганічних речовин» | 00:15:00 | середнє | 14Б. | Закріплюються знання про генетичні ряди металів і неметалів, про властивості речовин різних класів. Відпрацьовуються навички здійснення ланцюжків перетворень речовин різних класів. |
| 2. | Перевірна робота з теми «Взаємозв'язок між класами неорганічних речовин» | 00:25:00 | середнє | 11Б. | Перевіряються знання про генетичні ряди металів і неметалів, про взаємозв'язок речовин різних класів. Перевіряються навички виконання завдань по ланцюжках перетворень. |