Коменсалізм — стосунки між живими організмами, при яких один організм існує за рахунок іншого, але не завдає йому шкоди. 
Наприклад, риби-прилипали прикріплюються до більших тварин (акул, скатів чи китів) та подорожують разом з ними. Так вони отримують транспорт і їжу одночасно.
Коменсалізм зазвичай має два види: квартиранство і нахлібництво
Нахлібництво —  стосунки, за яких один живий організм отримує користь від іншого (в односторонньому порядку) без завдання йому шкоди. Переважно нахлібництво стосується харчування.
Наприклад,
1. Коли невеликі тварини харчуються залишками здобичі, які залишають великі хижаки — леви полюють, харчуються і залишками їжі після них підбирають шакали.
2. Деякі жуки живуть у мурашниках і харчуються їжею, які здобувають мурахи. 
 
гієни.jpg
Квартиранство — стосунки, за яких один живий організм отримує користь від іншого (в односторонньому порядку) без завдання йому шкоди. Переважно стосується сховку, місця проживання тощо.
Наприклад,
1. Птахи і комахи облаштовують свої домівки в дуплах дерев.
2. Орхідеї, мохи та лишайники живуть на деревах.
3. Рак-відлюдник живе в порожніх черепашках молюсків, що слугує захистом від хижаків.
4. Деякі риби відкладають ікру в порожнину молюсків.
 
дупло сова.jpg
Конкуренція — стосунки, за яких взаємовплив шкодить обом організмам.
Наприклад,
1. Рослини, що ростуть поруч змагаються за джерело світла та води.
2. Тварини можуть змагатися за територію, їжу чи самиць.
У результаті конкуренції усі залучені витрачають багато часу, зусиль, а часто і здоров'я (або життя) в процесі боротьби за якиїсь ресурс чи можливість.
 
конкуренція козли.jpg
Хижацтво — стосунки, за яких один організм отримує користь від смерті іншого.
Наприклад,
1. Білий ведмідь харчується птахами, молюсками, тюменями, молюсками тощо.
2. Ластівки та інші птахи харчуються комахами.
3. Пінгвіни харчуються водними організмами.
 
бурий ведмідь.jpg
 
Хижаки
  • активні (переслідують і нападають на жертву)
  • пасивні (очікують свою жетрву із засідки)
Джерела:
1. Пізнаємо природу : підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Л. Я. Мідак, Н. В. Кокар, В. І. Кравець, Н. В. Фоменко, І. В. Кравець., Г. Я. Жирська. — Тернопіль : Астон, 2023. — 256 с.
2. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 6-го кл. заг. серед. освіти/ Д. Д. Біда. — Київ: Видавничий дім "Освіта", 2023. - 256 с. : іл..
3.  Картинки: www.canva.com