Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Синоніми та їх види | Формування мовної компетентності з теми «Синоніми та їх види». |
| 2. | Антоніми | Формування мовних компетентностей з теми «Антоніми». |
| 3. | Фразеологічні антоніми й синоніми | Формування мовних компетентностей з теми «Фразеологічні синоніми й антоніми». |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Усі синоніми | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати смислові зв'язки між словами. |
| 2. | Укажи антоніми | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати смислові зв'язки між словами. |
| 3. | Добери синоніми | 1 вид - рецептивний | середнє | 4Б. | Уміння визначати смислові зв'язки між словами, шукати синоніми. |
| 4. | Абсолютні синоніми | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про синоніми та їх види. |
| 5. | Продовж ряд фразеологічних синонімів | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Удосконалення вивченого про фразеологічні синоніми. |
| 6. | Яке слово вибрати? | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння вибирати влучне слово із синонімічного ряду. |
| 7. | Визнач смислові зв'язки | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про фразеологічні антоніми й синоніми. |
| 8. | Фразеологічні синоніми в художніх творах | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати в художніх текстах синонімічні фразеологізми. |
| 9. | Знайди пару (фразеологічний антонім) | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про антоніми-фразеологізми. |
| 10. | Антитеза | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про антоніми та їх виражальні можливості. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | «Поезія — це завжди неповторність...» | Інший | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати поетичні рядки, визначати оксиморон як троп. |
| 2. | Назви перифраз | Інший | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про синоніми та їх види. |
| 3. | Так чи ні? | Інший | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про синоніми та їх види. |
| 4. | Відповідність (фразеологічні синоніми) | Інший | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про фразеологічні синоніми. |
| 5. | Відповідність (антоніми) | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про антоніми. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Влучні слова | Інший | середнє | 3Б. | Уміння добирати влучні слова із синонімічного ряду. |
| 2. | Добери відповідник | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення культури мовлення, поглиблення вивченого про пласти української мови, збагачення словника. |
| 3. | Знайди оксиморон | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати різновид антонімів. |
| 4. | Знайди пару (фразеологічний синонім) | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про синоніми-фразеологізми. |
| 5. | Склади речення | Інший | важке | 3Б. | Удосконалення вивченого про лексичне багатство мови. |
| 6. | Відповідність (фразеологічні антоніми) | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про антоніми-фразеологізми. |
| 7. | Відповідність (синоніми) | Інший | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про синоніми. |
| 8. | Невичерпне джерело | Інший | важке | 4Б. | Уміння вводити синоніми в речення. Збагачення словникового запасу. |
| 9. | Склади твір | Інший | важке | 10Б. | Розвиток мовлення. Уміння складати вільне есе, використовуючи фразеологізми. |
| 10. | Випадок із життя | Інший | важке | 10Б. | Розвиток мовлення. Уміння використовувати в мовленні фразеологізми, знати фразеологічні антоніми. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні вправи 1 з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:10:00 | середнє | 6Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |
| 2. | Тренувальні вправи 2 з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:10:00 | середнє | 4Б. | Завдання для систематизації вивченого з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |
| 3. | Домашня робота з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:15:00 | середнє | 8Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Перевірна робота з теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми» | 00:25:00 | середнє | 17Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови». |