Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис | 
|---|---|---|
| 1. | Фразеологія як розділ мовознавства. Фразеологізми, їх класифікація | Формування мовних компетентностей із теми «Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів». | 
| 2. | Джерела української фразеології | Формування знань про виникнення фразеологізмів, їх різноманітність. | 
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Вибери фразеологізм | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологічні одиниці. | 
| 2. | Знайди фразеологізм | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Закріплення вивченого теоретичного матеріалу про фразеологічне багатство мови. | 
| 3. | З історії фразеологізмів | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Закріплення вмвченого про фразеологію та значення фразеологізмів. | 
| 4. | Знайди однакові за значенням | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Уміння добирати фразеологізми-синоніми, що мають спільне значення. | 
| 5. | Знайди синоніми | 1 вид - рецептивний | середнє | 3Б. | Уміння добирати синоніми до фразеологізмів. | 
| 6. | Фразеологізм у ролі підмета | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. | 
| 7. | Фразеологізм у ролі присудка | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. | 
| 8. | Правильно-неправильно | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого про нормативність використання фразеологізмів. | 
| 9. | «Джерела пружно б'ють» 1 | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізму. | 
| 10. | Хто автор? | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про крилаті вислови, афоризми. | 
| 11. | Доповни фразеологізм | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. | 
| 12. | Фразеологізм-речення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати будову фразеологізмів. | 
| 13. | Фразеологізм-словосполучення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати будову фразеологізмів. | 
| 14. | Заміни слово | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Уміння застосовувати фразеологізми, збагачувати мовлення сталими висловами. | 
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Установи відповідність (антонімічні пари фразеологізмів) | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про фразеологізми-антоніми. | 
| 2. | Фразеологічні зрощення (ідіоми) | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. | 
| 3. | Фразеологічні вислови | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. | 
| 4. | Альфа й омега | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про фразеологізми як засіб збагачення мовлення. | 
| 5. | Ти перекладач | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про фразеологічне багатство української мови. | 
| 6. | «Паспорт» фразеологізму | Інший | важке | 3Б. | Закріплення вивченого про фразеологізми. | 
| 7. | Переклади типові мовні звороти | Інший | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про типові мовні звороти (мовні кліше). | 
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Фразеологізм-слово | Інший | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати будову фразеологізмів. | 
| 2. | Фразеологізм у ролі обставини | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. | 
| 3. | Фразеологізм у ролі означення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. | 
| 4. | Фразеологізм у ролі додатка | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. | 
| 5. | «Джерела пружно б'ють» 2 | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізму. | 
| 6. | «Джерела пружно б'ють» 3 | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізму. | 
| 7. | Склади речення | Інший | важке | 4Б. | Уміння вводити багатозначні фразеологізми в речення залежно від їх значення. | 
| 8. | Склади есе | Інший | важке | 10Б. | Уміння використовувати фразеологізми у власному висловленні. | 
| 9. | Фразеологічні єдності | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. | 
| 10. | Фразеологічні сполуки | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. | 
| 11. | Відповідність | Інший | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про значення фразеологізмів. | 
| 12. | Визнач стиль | Інший | важке | 5Б. | Уміння визначати, до якого стилю мовлення належать фразеологізми. | 
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні вправи з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:10:00 | середнє | 7Б. | Завдання для систематизації вивченого про фразеологію. | 
| 2. | Контрольна робота з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:25:00 | середнє | 11Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів». | 
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота 1 з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:15:00 | середнє | 13Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. | 
| 2. | Домашня робота 2 з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. | 
| 3. | Перевірна робота з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:25:00 | середнє | 14Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів». |