Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Антоніми | Формування знань, умінь і навичок із теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів». |
| 2. | Пароніми | Формування знань, умінь і навичок із теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів». |
| 3. | Синоніми | Формування знань, умінь і навичок із теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів». |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Рядок паронімів | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Удосконалення вивченого про пароніми. |
| 2. | Рядок синонімів | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Удосконалення вивченого про синоніми. |
| 3. | Зайве слово | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Уміння визначати зайве слово в синонімічному ряду. |
| 4. | Абсолютні синоніми | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Уміння визначати абсолютні синоніми. |
| 5. | Багатослів'я | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про синоніми; розвиток культури мовлення. Для поглибленого вивчення. |
| 6. | Речення з антонімами | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати антоніми в реченнях. |
| 7. | Укажи синоніми | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати синоніми в реченнях. |
| 8. | У пошуках антитези | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про антоніми. Уміння визначати антитезу. |
| 9. | Фразеологізми-антоніми | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Уміння визначати фразеологізми-антоніми. |
| 10. | Добери влучне слово | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Уміння добирати доречне слово із синонімічного ряду. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Доповни визначення | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати значення паронімів. |
| 2. | Заповни пропуски | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати значення паронімів. |
| 3. | Перифраз як стилістична фігура | Інший | важке | 1Б. | Завдання розвиває любов до художнього слова, образне мислення, спонукає до використання перифразів у мовленні. Завдання для поглибленого вивчення теми. |
| 4. | Оксиморон як стилістична фігура | Інший | важке | 1Б. | Завдання розвиває культуру мовлення, збагачує лексику, сприяє розвитку творчого потенціалу. |
| 5. | Пошукова робота | Інший | важке | 1Б. | Уміння визначати в реченнях синонімічні фразеологізми. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Рядок антонімів | Інший | легке | 1Б. | Уміння визначати антоніми. |
| 2. | Фразеологізми-синоніми | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати фразеологізми-синоніми. |
| 3. | Стилістично забарвлене слово | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати стилістично забарвлені й стилістично нейтральні слова. |
| 4. | Вибери речення з паронімами | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати пароніми в реченнях. |
| 5. | Склади речення | Інший | важке | 4Б. | Уміння вводити пароніми в речення залежно від значення. |
| 6. | Склади твір | Інший | важке | 10Б. | Розвиток мовлення. Уміння використовувати в мовленні фразеологізми, знати фразеологічні антоніми. |
| 7. | Тавтологія як стилістична фігура | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення мовних навичок; розвиток культури мовлення, образного мислення, творчих здібностей. Завдання для поглибленого вивчення теми. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні вправи з теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів» | 00:10:00 | середнє | 6Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота № 1 із теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів» | 00:15:00 | середнє | 5Б. | Систематизація вивченого з теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів». |
| 2. | Домашня робота № 2 з теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів» | 00:15:00 | середнє | 5Б. | Систематизація вивченого з теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів». |
| 3. | Перевірна робота з теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів» | 00:25:00 | середнє | 13Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Стилістичне використання синонімів, антонімів і паронімів». |