Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Уподібнення приголосних у вимові | Формування мовних компетентностей з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 2. | Найпоширеніші випадки уподібнення приголосних | Формування мовних компетентностей з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Пиши правильно! | 1 вид - рецептивний | легке | 4Б. | Закріплення вивченого теоретичного матеріалу про вимову приголосних. |
| 2. | Заповни пропуски | 1 вид - рецептивний | легке | 3Б. | Закріплення вивченого про уподібнення приголосних у коренях слова й на межі морфем. |
| 3. | Добери перевірне слово | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 4. | Уподібнення за м'якістю | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про уподібнення приголосних за м'якістю. |
| 5. | Уподібнення за дзвінкістю/глухістю | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про уподібнення приголосних за дзвінкістю/глухістю. |
| 6. | Укажи рядок | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про уподібнення приголосних; уміння аналізувати звуковий склад слова, визначати орфограму. |
| 7. | Фонетична транскрипція | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Повторення вивченого про фонетичний запис слів; удосконалення вивченого про уподібнення приголосних. |
| 8. | Четверте зайве | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати звуковий склад слова, визначати вид уподібнення та випадки, у яких уподібнення не відбувається. |
| 9. | Чи однакові приголосні? | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати звуковий склад слова, визначати види уподібнення приголосних. |
| 10. | Заповни клітинку | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 11. | Орфоепічна хвилинка | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Повторення вивченого про глухі й дзвінкі приголосні; закріплення вивченого про вимову дзвінких приголосних. |
| 12. | Вимовляємо правильно | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Повторення вивченого про глухі й дзвінкі приголосні; закріплення вивченого про вимову приголосних. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Два кошики | Інший | середнє | 4Б. | Уміння аналізувати звуковий склад слова та зміни, що відбуваються в слові під час вимови. |
| 2. | Провідміняй слова (середній і чоловічий рід) | Інший | середнє | 7Б. | Повторення вивченого про відмінки іменників; закріплення вивченого про уподібнення приголосних. |
| 3. | Провідміняй слова (жіночий рід) | Інший | середнє | 7Б. | Повторення вивченого про відмінки іменників; закріплення вивченого про уподібнення приголосних. |
| 4. | Чи правильна фонетична транскрипція? | Інший | середнє | 1Б. | Повторення вивченого про фонетичну транскрипцію; уміння аналізувати звуковий склад слова, визначати види уподібнення приголосних. |
| 5. | Групи слів | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про уподібнення приголосних; уміння визначати умови уподібнення приголосних; закріплення орфоепічних навичок. |
| 6. | Хто сильніший? Орфоепічний алгоритм (частина І) | Інший | важке | 4Б. | Завдання розвиває уміння аналізувати приголосний залежно від позиції в слові та впливу іншого приголосного. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Дві колонки | Інший | середнє | 4Б. | Уміння аналізувати звуковий склад слова та зміни, що відбуваються в слові під час вимови. |
| 2. | Пригадай теорію! | Інший | середнє | 2Б. | Повторення, узагальнення та систематизація вивченого з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 3. | Додай чарів словам | Інший | середнє | 4Б. | Застосування знань, умінь і навичок, отриманих при вивченні теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 4. | Хто сильніший? Орфоепічний алгоритм (частина ІІ) | Інший | важке | 4Б. | Завдання розвиває уміння аналізувати приголосний залежно від позиції в слові та впливу іншого приголосного. |
| 5. | Склади речення з іменниками | Інший | важке | 6Б. | Застосування знань, умінь і навичок із теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 6. | Склади речення з дієсловами | Інший | важке | 6Б. | Застосування на практиці знань, умінь і навичок із теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 7. | Склади твір | Інший | важке | 7Б. | Застосування на практиці вивчених орфограм про уподібнення приголосних звуків. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні вправи з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків» | 00:10:00 | середнє | 6Б. | Завдання для удосконалення й систематизації вивченого про уподібнення приголосних. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Закріплення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |
| 2. | Перевірна робота з теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків» | 00:20:00 | середнє | 11Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків». |