Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Джерела українських фразеологізмів | Теоретичне ознайомлення з джерелами походження фраеологізмів |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Запозичені фразеологізми | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | Дослідження-зіставлення на позначення значень іншомовних фразеологізмів. |
| 2. | Звідки походить фразеологізм? | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | Творче спостереження за фразеологізмом з елементом аналізу щодо його походження. |
| 3. | Два чоботи пара — чиї вони? | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | Визначення походження фразеологізмів шляхом аналізу професії, люди якої їх вживали. |
| 4. | Народні спостереження | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | Дібрати фразеологізм до певної характеристики людської поведінки. |
| 5. | Кожному своє | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Формуання вмінь і навичок роботи з фразеологічним словником, визначення походження фразеологізмів за їх значенням. |
| 6. | Ти звідки? | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Серед поданих фразеологізмів шляхом аналізу визначити ті, які відносяться до певної професії. |
| 7. | Культура мовлення. Народ скаже, як зав'яже | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Добір синонімічних українських прислів'їв до прислів'їв країн свту. |
| 8. | Доповнена реальність | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння влучно доповнювати речення фразеологізмами. |
| 9. | З історії виникнення фразеологізмів | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати шляхи утворення фразеологізмів. |
| 10. | Чи знаєш ти фразеологізми? | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про фразеологізми. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Загадка | Інший | важке | 2Б. | Дослiдження-вiдновлення фразеологізмів за загадкою. |
| 2. | Три горішки | Інший | важке | 3Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізмів. |
| 3. | Знайди помилку | Інший | важке | 1Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізмів. |
| 4. | Сам собі редактор | Інший | важке | 4Б. | Стилістика мовленя. Розвиток уміння доречного використання фразеологізмів. |
| 5. | Використання фразеологічних зворотів у художній літературі | Інший | важке | 6Б. | Пошуково-творча робота з художним текстом. Визначення фразеологізмів у текстах, їх значення та джерело витворення. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Зайвий фразеологізм | Інший | легке | 1Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізмів. |
| 2. | Один, два, три... | Інший | середнє | 3Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. |
| 3. | Фразеологізми біблійного походження | Інший | середнє | 2Б. | Поширення лексичного запасу учнів біблійними виразами, розвиток навичок користування словником. |
| 4. | Знайди пару | Інший | середнє | 4Б. | Творче моделювання фразеологізмів з його частин, визначення походження утвореного фразеологізму. |
| 5. | Проба пера | Інший | важке | 4Б. | Конструювання речень з використанням фразеологізмів. |
| 6. | Крилаті вислови | Інший | важке | 6Б. | Мініесе за крилатими висловами українських письменників та поетів. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальння з теми «Джерела походження фразеологізмів» | 00:20:00 | середнє | 20Б. | Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми «Джерела походження фразеологізмів». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Джерела походження фразеологізмів» | 00:30:00 | середнє | 15Б. | Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Джерела походження фразеологізмів». |
| 2. | Перевірна робота з теми «Джерела походження фразеологізмів» | 00:25:00 | середнє | 15Б. | Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Джерела походження фразеологізмів». |