Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Способи творення слів | Теоретичний матеріал з теми «Способи творення слів». |
| 2. | Словотвірний аналіз слова | Схема та приклад словотвірного аналізу слова. |
| 3. | Назви осіб за національною ознакою, місцем проживання та професією | Теоретичний матеріал щодо творення назв осіб за національною ознакою, місцем проживання та професією. Фемінітиви. |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Складання основ | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати спосіб творення слова. |
| 2. | Суфіксальний спосіб | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати спосіб творення слова. |
| 3. | Цеглинка до цеглинки | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Формування вміння знаходити слова, утворені шляхом складання основ. |
| 4. | Префікс, суфікс, постфікс? | 3 вид - аналіз | легке | 2Б. | Визначення способу творення шляхом словотвірного аналізу. |
| 5. | Безафіксний спосіб творення | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Утворення іменників шляхом усічення твірного слова. |
| 6. | Словотворчі розсипи | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Визначення способу творення. |
| 7. | Префіксально-суфіксальний спосіб | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати способи творення слів. |
| 8. | Плутанка | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Визначення префіксального та префіксально-суфіксального способу творення. |
| 9. | Розшифруй | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Уміння читати абревіатури. |
| 10. | Словотвірна пара | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Побудова словотвірної пари з визначенням способу словотвору. |
| 11. | Грицю, Грицю, до роботи! | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Утворення іменників на позначення назв осіб за професією. |
| 12. | Словотвірний пазл | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Уміння складати слова з найменшиих значущих частин. |
| 13. | Правильно-неправильно | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про способи словотвору. |
| 14. | Суфіксальна павутинка | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Добір слів з однаковими суфіксами. |
| 15. | Поміркуй! | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати слово, утворене способом переходу з однієї частини мови в іншу. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Аналіз слова | Інший | середнє | 4Б. | Повторення вивченого про будову слова. |
| 2. | Утвори слово | Інший | середнє | 4Б. | Уміння утворювати нові слова з частин |
| 3. | Фемінітиви | Інший | важке | 2Б. | Утворення фемінітивів на позначення назв осіб за професією. |
| 4. | Я тут живу | Інший | важке | 2Б. | Моделювання назв осіб за національною ознакою та місцем проживання за допомогою суфікса. |
| 5. | Суфіксальні пазли | Інший | важке | 2Б. | Творення імен назв осіб на позначення професій. |
| 6. | Складаємо знання у валізу | Інший | важке | 2Б. | Визначити спосіб творення слова, виділеного в реченні. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Невтомні трударі | Інший | легке | 2Б. | Утворення слів за допомогою суфіксів. |
| 2. | Абревіація | Інший | легке | 1Б. | Уміння визначати спосіб творення слова. |
| 3. | Префіксальний спосіб | Інший | легке | 1Б. | Уміння визначати спосіб творення слова. |
| 4. | Безафіксний спосіб словотворення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати способи творення слів. |
| 5. | Перехід із однієї частини мови в іншу | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати способи творення слів. |
| 6. | Словотвірний аналіз | Інший | середнє | 2Б. | Повторення вивченого про способи творення слів. |
| 7. | Слова-шпигуни | Інший | важке | 3Б. | Конструювання речень з використанням слів, що перейшли з іншої частини мови. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні вправи № 1 з теми «Способи творення слів» | 00:10:00 | середнє | 15Б. | Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми: «Способи творення слів». |
| 2. | Тренувальні вправи № 2 з теми «Способи творення слів» | 00:10:00 | середнє | 6Б. | Удосконалення вивченого з теми «Способи творення слів». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота № 1 з теми «Способи творення слів» | 00:15:00 | середнє | 9Б. | Удосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Способи творення слів» |
| 2. | Домашня робота № 2 з теми «Способи творення слів» | 00:15:00 | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого з теми «Способи творення слів». |
| 3. | Перевірна робота з теми «Способи творення слів» | 00:25:00 | середнє | 14Б. | Перевірка вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Способи творення слів». |