Методична рекомендація:
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Емоційна чи нейтральна? | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Визначення стилістично забарвленої лексики. |
| 2. | Укажи неологізм | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати неологізми. |
| 3. | Визнач запозичення | 1 вид - рецептивний | легке | 4Б. | Визначення у парі слів власне українського та запозиченого слова. |
| 4. | Знайди фразеологізм | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Дослідження-зіставлення словосполучень та фразеологічних зворотів. |
| 5. | Укажи помилку | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Уміння визначати лексичну помилку, з'ясовувати значення пароніму, використовувати його залежно від змісту речення. |
| 6. | Добери тлумачення | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про значення паронімів. |
| 7. | Розподільна робота | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Уміння визначати групу слів за походженням. |
| 8. | Тлумачення фразеологізму | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про значення фразеологізмів. |
| 9. | Кумедні фрази | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про пароніми на основі художніх творів, розвиток образного мислення, уяви,фантазії. |
| 10. | Чи знаєш ти, що... | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Уміння визначати тлумачення слова. |
| 11. | Розсипані перлинки | 2 вид - інтерпретація | середнє | 7Б. | Удосконалення вивченого про прислів'я, приказки, афоризми. |
| 12. | Доповни речення | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми як члени речення. |
| 13. | Чи знаєш ти архаїзми? | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Формувати навички тлумачення архаїзмів. |
| 14. | Відгадай слово | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Уміння визначати значення слова. |
| 15. | З історії виникнення фразеологізмів | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати шляхи утворення фразеологізмів. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Розподіли | Інший | середнє | 6Б. | Уміння розпізнавати діалектизми, просторічну лексику, професійні слова. |
| 2. | Уживаймо влучно | Інший | середнє | 2Б. | Уміння добирати влучні слова до запропонованих паронімів з метою запобігання лексичних помилок. |
| 3. | Що б це означало? | Інший | середнє | 3Б. | Уміння визначати тлумачення приказок. |
| 4. | Вибіркова робота | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати професіоналізми. |
| 5. | Доповни фразеологізм | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. |
| 6. | Хто автор? | Інший | важке | 1Б. | Закріплення вивченого про крилаті вислови, афоризми. |
| 7. | Дві половинки | Інший | важке | 2Б. | Використання фразеологізмів у реченнях. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Зі значенням пестливості | Інший | легке | 1Б. | Уміння визначати в реченні слова зі зменшено-пестливим значенням. |
| 2. | Визнач групу пасивної лексики | Інший | легке | 2Б. | Розмежування слів за групами: неологізми, застаріла, загальновживані. |
| 3. | Діалектизми | Інший | легке | 2Б. | Розвиток вміння виявляти діалектизми поміж нейтральною лексикою. |
| 4. | Увідповідни | Інший | середнє | 3Б. | Уміння добирати українські відповідники до іншомовних слів. |
| 5. | Прислів'я-синоніми | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синонімічні прислів'я. |
| 6. | Визнач професію за лексикою | Інший | середнє | 2Б. | За поданою лексикою встанови, люди якої професії її вживають. |
| 7. | Пазл | Інший | середнє | 7Б. | Повторення вивченого про пряму мову. Удосконалення вивченого про фразеологізми. |
| 8. | Знайди однакові за значенням | Інший | середнє | 3Б. | Уміння добирати фразеологізми-синоніми, що мають спільне значення. |
| 9. | Знайди помилку | Інший | важке | 1Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізмів. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні вправи з теми «Лексикологія. Фразеологія» | 00:10:00 | середнє | 9Б. | Удосконалення вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Лексикологія. Фразеологія» | 00:15:00 | середнє | 16Б. | Систематизація вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія». |
| 2. | Перевірна робота з теми «Лексикологія. Фразеологія» | 00:15:00 | середнє | 18Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Лексикологія. Фразеологія». |