Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис | 
|---|---|---|
| 1. | Екосистеми | Теоретичні відомості про екосистеми. | 
| 2. | Ліс — природне угруповання | Теоретичні відомості про природне угруповання — ліс. | 
| 3. | Луки — природне угруповання | Теоретичні відомості про природне угруповання — луки. | 
| 4. | Прісноводні водойма — природне угруповання | Теоретичні відомості про природне угруповання — прісноводні водойма. | 
| 5. | Море — природне угруповання | Теоретичні відомості про природне угруповання — море. | 
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Штучне угруповання | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вибрати штучне угруповання. | 
| 2. | Планктон | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вибрати тих, кого відносять до планктону. | 
| 3. | Хвойні ліса | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вибрати хвойне дерево. | 
| 4. | Лісові звіри | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вибрати звіра, який мешкає у лісі. | 
| 5. | Верхній ярус лісу | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вибрати рослину верхнього ярусу ліса. | 
| 6. | Ролини прісноводних водойм | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Вибрати ролини прісноводних водойм. | 
| 7. | Комахи | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Вибрати комах, які жувуть на луках. | 
| 8. | Користь прісних водойм | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Вибрати корисні приклади прісних водойм. | 
| 9. | Ліс | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Доповнити термін про ліс. | 
| 10. | Лісові тварини | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Встановити відповідність між лісовими тваринами. | 
| 11. | Риби морів | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Вибрати морські риби. | 
| 12. | Природні угруповання | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Вибрати природні угруповання. | 
| 13. | Користь лісів для людини | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Вибрати користь, яку приносить ліс людині. | 
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Морські тварини | Інший | важке | 3Б. | Вибрати морських тварин. | 
| 2. | Луки | Інший | важке | 3Б. | Вибрати правильні твердження про луки. | 
| 3. | Умови для життя | Інший | важке | 3Б. | Вибрати необхідні умови для життя тварин та рослин. | 
| 4. | Вибери тварин | Інший | важке | 3Б. | Вибрати тварин, які частину життя проводять у прісноводних водоймах. | 
| 5. | Встанови відповідність | Інший | важке | 4Б. | Встановити відповідність між угрупованнями та їх рослинами і тваринами. | 
| 6. | Дослідження | Інший | важке | 0Б. | Вибрати штучне угруповання, яке б хотілося дослідити у класі чи вдома. | 
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Листяні ліса | Інший | легке | 1Б. | Вибрати листяне дерево. | 
| 2. | Природна користь лісу | Інший | середнє | 2Б. | Вибрати приклади користі лісу для природи. | 
| 3. | Птахи лісу | Інший | середнє | 2Б. | Вибрати птахів, які живуть у лісі. | 
| 4. | Нижній ярус лісу | Інший | середнє | 2Б. | Вибрати рослини нижнього ярусу ліса. | 
| 5. | Рослинність лісу | Інший | важке | 3Б. | Встановити відповідність між ярусами лісу та рослинами. | 
| 6. | Прісноводні риби | Інший | важке | 3Б. | Вибрати риб прісноводних водойм. | 
| 7. | Вирубка лісів | Інший | важке | 4Б. | Записати негативні наслідки надмірної вирубки лісів. | 
| 8. | Морські мешканці | Інший | важке | 4Б. | Записати тварин, які мешкають тількі у морській воді. | 
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренування №1 з теми «Досліджуємо природні угруповання» | 00:15:00 | легке | 10Б. | Вдосконалення практичних навичок та знань із теми «Досліджуємо природні угруповання». | 
| 2. | Тренування №2 з теми «Досліджуємо природні угруповання» | 00:20:00 | середнє | 12Б. | Вдосконалення практичних навичок та знань із теми «Досліджуємо природні угруповання». | 
| 3. | Тренування №3 з теми «Досліджуємо природні угруповання» | 00:25:00 | важке | 16Б. | Вдосконалення практичних навичок та знань із теми «Досліджуємо природні угруповання». | 
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота №1 з теми «Досліджуємо природні угруповання» | 00:20:00 | легке | 9Б. | Домашня робота із теми «Досліджуємо природні угруповання». | 
| 2. | Домашня робота №2 з теми «Досліджуємо природні угруповання» | 00:20:00 | середнє | 11Б. | Домашня робота із теми «Досліджуємо природні угруповання». | 
| 3. | Діагностична робота №1 з теми «Досліджуємо природні угруповання» | 00:20:00 | середнє | 10Б. | Діагностика навичок та знань із теми «Досліджуємо природні угруповання». | 
| 4. | Діагностична робота №2 з теми «Досліджуємо природні угруповання» | 00:20:00 | важке | 13Б. | Діагностика навичок та знань із теми «Досліджуємо природні угруповання». | 
