Проєктна робота — одна із найбільш продуктивних для засвоєння матеріалу та розвитку навичок спілкування, лідерства, роботи в команді та інших

Стадії роботи з проєктом
1. Пошук актуальної проблеми, яку потрібно вирішити.
Міркуємо, як ця проблема впливає на життя громади, які наслідки для людей та природи сьогодні і в перспективі. Як зміниться ситуація, якщо реалізувати проєкт, що вирішить цю проблему. Наприклад, сортування сміття, відсутність зеленої зони біля школи, немає стоянки для велосипедів тощо.
2. Планування діяльності та реалізації проєкту.
Міркуємо, що потрібно зробити, щоб вирішити проблему.
- Визначаємо мету та очікуванні результати.
- Плануємо де, як і перед ким звітуватимемо.
- Визначаємо послідовність кроків для реалізації проєкту. Визначаємо терміни для кожного кроку.
- Шукаємо партнерів та спонсорів.
- Візуалізуємо / створюємо макет, опис, прототип продукту.
- Розподіляємо обов'язки та ролі кожного учасника та учансиці в команді.
- Домовляємося про формат звітності один перед одним, способи зв'язку тощо.
3. Збираємо інформацію / Готуємо підґруття для проєкту
Проводимо опитування, збираємо відгуки тощо — все, щоб зібрати ставлення та думки людей, яких стосується обрана нами проблема для вирішення.
Ознайомлюємося з отриманою інформацією. Шукаємо додаткові джерела інформації (в бібліотеці, архівах, в старших жителів, в представників влади тощо).

4. Створюємо продукт
Продуктом може бути будь-що: від живоплоту, до муралу, від ремонту приміщення до закупки обладнання, від створення фотозони до зеленого куточка — обмежень просто немає.
Основна вимога — це має бути щось, що створенне, чого раніше існувало і до його появи ви доклалися. Продукт має бути суспільно-корисним та функціональним. Також важливо, щоб продукт виконував свою місію (реалізовував мету вашого проєкту ще тривалий час після завершення проєкту).
5. Презентація продукту
Підготовка звіту та презентації результатів проєкту та його фінального продукту. Представлення результатів перед громадою.
6. Рефлексія. Підведення підсумків. Аналіз проробленої роботи
7. Оцінка: що вдалося, що — ні, що можна було зробити краще, що перевершило очікування.
Відгуки команди: як працювалося, чого навчилися, яка була взаємодія, настрій, співпраця тощо.
Відгуки громади: яка роль цього продукту для громади, що подобається, що ще можна зробити, як будуть використовувати продукт тощо.
Джерела:
1. Здоров'я, безпека і добробут: підруч. для 5 кл. закл. загал. серед. освіти / С. В. Василенко, Я. Ю. Коваль, Л. П. Колотій. — Київ : Літера ЛТД, 2022. - 136 с..
2. Здоров'я, безпека і добробут: Підручник інтегрованого курсу для 5 кл. закл. загал. серед. освіти / З. М. Хитра, О. А. Романенко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. - 144 с..
3. Здоров'я, безпека і добробут: підручник інтегрованого курсу для 5 кл. закл. загал. серед. освіти / Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич. — Київ : Видавництво «Алатон», 2022. - 232 с..