Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Дробово раціональні вирази | У розділі розміщені матеріали на повторення поняття раціональних дробів, чисельник і знаменник яких — вирази зі змінними; тут пропонуються завдання на додавання, віднімання, множення і ділення дробів. |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Скоротити дріб | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Завдання за змістом і у формі ЗНО на скорочення раціональних дробів з використанням формул скороченного множення |
| 2. | Додавання дробів із однаковими знаменниками | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Завдання за змістом і у формі ЗНО на дії з раціональними дробами з використанням формул скороченного множення |
| 3. | Знайти різницю дробів з різними знаменниками | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Завдання за змістом і у формі ЗНО на дії з раціональними дробами з використанням формул скороченного множення |
| 4. | Знайти добуток дробів | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Завдання за змістом і у формі ЗНО на дії з раціональними дробами з використанням формул скороченного множення. |
| 5. | Знайти частку дробів | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Завдання за змістом і у формі ЗНО на дії з раціональними дробами з використанням формул скороченного множення. |
| 6. | Знайти допустимі значення змінної | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між виразами (1-3) та допустимими значеннями змінної цього виразу (А-Д), використовуючи правила розкриття дужок і формули скороченого множення. |
| 7. | Спростити вирази | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між дробовими виразами (1-3) та тотожно рівними їм дробами (А-Д), використовуючи дистрибутивний закон множення. |
| 8. | Знайти значення виразу | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між виразами (1-3) та значнннями цього виразу (А-Д), використовуючи правила розкриття дужок і формули скороченого множення. |
| 9. | Виконати дії з дробами ( встановлення відповідності) | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між дробовими виразами (1-3) та тотожно рівними їм дробами (А-Д), виконавши певні математичні дії. |
| 10. | Знайти значення виразу при заданих значеннях змінної | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між виразами (1-3) та значеннями виразу при заданому значенні змінної (А-Д), використовуючи правила розкриття дужок і формули скороченого множення. |
| 11. | Виразити змінну з заданого виразу | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між виразами (1-3) та значеннями с (А-Д), використовуючи правила розкриття дужок і формули скороченого множення. |
| 12. | Знайти значення виразу, за відомим значенням іншого | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між виразами (1-3) та їхніми значеннями (А-Д), використовуючи правила розкриття дужок і формули скороченого множення. |
| 13. | Визначити дріб та його значення | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Встановіть відповідність між виразами (1-3) та їхніми значеннями (А-Д), використовуючи правила розкриття дужок і формули скороченого множення. |
| 14. | Знайти різницю | 3 вид - аналіз | важке | 1Б. | Знайти значення виразу заданого функціонально. |
| 15. | Представте у вигляді дробу | 3 вид - аналіз | важке | 2Б. | Завдання у формі ЗНО високого рівня складності. Необхідно знайти суму дробів з різними знаменника і, спростивши дробово-раціональний вираз, розрахувати значення. |
| 16. | При яких значеннях невідомого значення виразу належить заданому проміжку | 3 вид - аналіз | важке | 1Б. | Завдання у формі ЗНО високого рівня складності. При яких значеннях а значення виразу належить заданому проміжку. |
| 17. | При яких значеннях змінної вираз має зміст | 3 вид - аналіз | важке | 1Б. | При яких значеннях змінної має зміст заданий цепковий дріб. |
| 18. | Знайти значення виразу четвертого степеня | 3 вид - аналіз | важке | 1Б. | Спростити вираз з використанням формул скороченного множення третього і четвертого степеня. |
| 19. | Виділити цілу частину | 3 вид - аналіз | важке | 1Б. | Виділити цілу частину виразу застосувавши метод ділення кутом. |
| 20. | При яких значеннях невідомого значення виразу належить заданому проміжку | 3 вид - аналіз | важке | 1Б. | Завдання високого рівння у формі ЗНО. При яких значеннях невідомого значення виразу належить заданому проміжку. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Скоротити дріб | Інший | легке | 1Б. | Завдання за змістом і у формі ЗНО на скорочення раціональних дробів, с застосування способу розкладання на множники. |
| 2. | Виділи цілу частину | Інший | середнє | 1Б. | Виділи цілу частину використовуючи метод розкладання на множники |
| 3. | Знайти дробову частину виразу | Інший | важке | 1Б. | Знайти дробову частину виразу застосувавши теорему Безу. |
| 4. | При якому значенні невідомого дріб є цілим числом | Інший | важке | 1Б. | При якому значенні невідомого дріб є цілим числом |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренування з теми «Раціональні вирази» | 00:45:00 | середнє | 14Б. | Тренування спонукає до поглиблення і закріплення знань з теми «Раціональні вирази». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Раціональні вирази» | 00:45:00 | важке | 11Б. | Завдання дозволяють скорегувати знання і вміння по темі «Раціональні вирази». |
| 2. | Перевірочна робота з теми «Цілі раціональні вирази» | 00:45:00 | важке | 11Б. | Завдання роботи дозволяють перевірити знання і вміння учнів по темі. |