Растрова анімація використовує растрові графічні зображення. Тобто растрова анімація є послідовністю растрових зображень (з етапами змінення положення чи форми об’єктів або їх частин), які демонструються через короткі інтервали часу.
 
1.PNG
Рис.1. Послідовність растрових зображень
 
Набір растрових зображень може бути створено в будь-якому растровому графічному редакторі або з використанням фото- чи кінокамер. В останніх випадках зйомка об'єктів здійснюється із заданими інтервалами між кадрами.

У подальшому для створення анімації слід використати спеціальне програмне середовище – окреме або інтегроване у графічний редактор. У це середовище завантажуються створені зображення та розміщуються в певній послідовності, встановлюються тривалості показу кожного із зображень та інші значення властивостей анімації. Такі програмні середовища можуть зберігати анімацію у відеофайлах або у файлах формату GIF або WebP.

Векторна анімація використовує векторні графічні зображення, які є сукупністю графічних примітивів. Для створення векторних примітивів використовують математичні моделі геометричних фігур. Тому у векторній анімації доволі часто використовують ефекти морфінгу з автоматичним створенням проміжних кадрів між заданими користувачем ключовими кадрами. Це значно спрощує деякі операції під час створення анімації та зменшує затрати часу на малювання кожного кадру анімації.
Приклад:
Анімацію руху прямокутника (рис.2) можна задати початковими і кінцевими координатами його вершин, а проміжні положення будуть автоматично визначені з використанням формул, що описують рух цього прямокутника і визначають його положення через певний інтервал часу. 
 
2.PNG
Рис.2.  Початкове та кінцеве положення прямокутника, а також проміжні положення, автоматично визначені програмою створення анімації:
1 – початкове положення прямокутника, 0 с;
2 – положення прямокутника через 0,15 с;
3 – положення прямокутника через 0,45 с;
4 – положення прямокутника через 0,55 с;
5 – кінцеве положення прямокутника, 1 с 
 
На рис.2. початкове та кінцеве положення прямокутника є ключовими кадрами. Залежно від установленої користувачем кількості кадрів анімації за секунду програма згенерує зображення для ключових кадрів.
Зазвичай векторні графічні редактори є складовими програм створення векторної анімації, таких як Adobe Animate, Pivot Animator, Stykz, TupiTube, OpenToonz, Synfig Studio та інших.
Джерела:
Інформатика : підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Йосиф Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2024.