Люди завжди прагнули передати знання своїм нащадкам. Для цього вони використовували різні засоби та методи. Сьогодні ми це називаємо інформаційними технологіями.
Етапи розвитку інформаційних технологій
І етап. Поява писемності
Писемність — це засіб передачі людської мови за допомогою знаків. З появою писемності
з’явилася можливість зберігати
отримані знання та передавати
їх нащадкам.
![Screenshot_11.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/f0211d21-905c-4a8e-9d0d-9a6c63c4ddcc/Screenshot11w200.png)
Глиняна дощечка
ІІ етап. Книгодрукування
Книгодрукування з’явилося
в середині XV ст. у Німеччині та
сприяло масовому поширенню
знань. До цього часу книги писали вручну, це була дуже клопітка
робота.
![Screenshot_1.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/eedddc6d-85f6-4372-ba9d-edee68124836/Screenshot1w200.png)
«Винахід друкарського
верстата»,
Дж. Страдано, 1605 р.
ІІІ етап. Механічна обчислювальна техніка
Поява перших механічних
обчислювальних машин значно
полегшила життя людей, адже
обчислення були невід’ємною
частиною їхньої діяльності.
![Screenshot_2.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/6c058b0e-cabd-4646-b5b1-a2e1629b4dfa/Screenshot2w200.png)
Паскаліна
IV етап. Електричні засоби зв’язку
Винайдення телеграфу, радіо
та телефону сприяли швидкій
передачі інформації на великі
відстані.
![Screenshot_3.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/e056f2c5-192d-4404-afd9-cd40e4fac3ae/Screenshot3w200.png)
Телеграф
V етап. Електронна обчислювальна техніка
Електронно-обчислювальна
техніка, винайдена в середині
XX ст., підвищила ефективність
опрацювання інформації.
![Screenshot_4.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/1b6d7a4a-6912-4aa1-bcf1-3a9764ac2313/Screenshot4w200.png)
NIAC —
програмований комп’ютер
(40-і роки ХХ ст., США)
VІ етап. Персональний комп’ютер та інтернет
![Screenshot_5.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/9d30cf52-f65a-4d22-be7a-b3dbb77142c1/Screenshot5w200.png)
Моноблок
![Screenshot_6.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/7393ba96-f91f-4106-a90a-d914a862b770/Screenshot6w226.png)
Планшет
![Screenshot_7.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/3597c5b5-59ed-4efd-a2be-fbd223c5faf9/Screenshot7w142.png)
Смартфон
![Screenshot_8.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/95e53035-066e-4791-b06f-e5fe81a326db/Screenshot8w385.png)
Суперкомп'ютер
Пристрої для друкування
![Screenshot_9.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/78b579eb-29e1-4738-8e9a-f4370f819ad0/Screenshot9w200.png)
Друкарський
верстат ХVII ст.
![Screenshot_10.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/e430c0ad-4c33-466c-a01d-40e6653a06a5/Screenshot10w200.png)
Матричний принтер
![Screenshot_12.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/0e6c2adb-0e18-423f-807a-08a2c3c0980c/Screenshot12w200.png)
3D-принтер
Винахідником 3D-друку вважають американського
вченого Чарльза Халла. У 1984 році він створив пристрій, завдяки якому з’явилася можливість друкувати
3D-об’єкти. Перші 3D-принтери використовували в роботі рідкий полімер. Сьогодні 3D-об’єкти виготовляють
з бетону, акрилу, гіпсу, нейлону, шоколаду тощо.
Джерела:
Інформатика : підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти / Л. Лисобей, О. Чучук — Тернопіль : Підручники і посібники, 2021. — 160 с.