Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Числові і буквені вирази | Дається поняття числових і буквених виразів і їх значень, наводяться приклади. |
| 2. | Складання буквених виразів для розв’язування задач | Складання буквених виразів для розв’язування задач. |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Поняття числових і буквених виразів | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Робиться висновок - який вираз: числовий або буквений. |
| 2. | Запиши числовий вираз і знайди його значення | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Потрібно записати числовий вираз і знайти його значення, якщо вираз дано звичайними словами. |
| 3. | Запис буквених виразів | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Запропонований текст потрібно записати у вигляді буквених виразів. |
| 4. | Значення числового виразу | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Виконуються дії по порядку і з'ясовується значення числового виразу. |
| 5. | Значення буквених виразів | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | З'ясовується значення буквених виразів при конкретному значенні букви. |
| 6. | Визначення чистого прибутку підприємства | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Знаючи прибутки і витрати підприємства, визначається його чистий прибуток. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Заповни таблицю | Інший | важке | 7Б. | Потрібно заповнити таблицю, підставивши замість букв дані числа. Потім порівняти отримані результати і зробити висновок про те, який з виразів має більше чи менше значення, або які з них рівні. |
| 2. | Визначення периметра ділянки | Інший | важке | 3Б. | Потрібно визначити периметр прямокутної ділянки, знаючи довжини його сторін, виражені як числами, так і буквами. |
| 3. | Кількість марок | Інший | важке | 3Б. | Можна визначити число марок у кожного хлопчика, підставляючи замість букв числа, але при певних значеннях букв вираз не має смислу, оскільки не вийде ціле число марок. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Запиши вираз і назви його | Інший | легке | 2Б. | Даний вираз потрібно записати звичайними словами і назвати його "числовий" або "буквений". |
| 2. | Виконай дії в числовому виразі | Інший | середнє | 2Б. | Виконуються дії та визначається значення числового виразу. |
| 3. | Визнач вік брата | Інший | середнє | 3Б. | Визначається вік старшого брата, якщо він старше на певне число років. |
| 4. | Яке число більше? | Інший | середнє | 2Б. | Потрібно визначити, яке з чисел більше, якщо дано зв'язок між ними і числа подані буквами. |
| 5. | Заповни таблицю і порівняй результати | Інший | важке | 6Б. | Потрібно заповнити таблицю, підставляючи замість букв дані числа. Потім порівняти отримані результати і зробити висновок про те, який з виразів має більше чи менше значення. Заповнення таблиці перевіряє вчитель. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренування з теми «Числові і буквенні вирази» | 00:10:00 | легке | 4Б. | Потрібно назвати вираз з його вигляду - який він: числовий або буквений, також записати текст у вигляді буквених виразів або у вигляді числового виразу і знайти значення числового виразу. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Числові і буквенні вирази» | 00:15:00 | середнє | 10Б. | Необхідно виконати дії по черзі і визначити значення числового виразу, також визначити значення буквених виразів при конкретному значенні букви, довідатися яке з чисел більше, якщо дано зв'язок між ними і числа надані буквами. Вирішується текстова задача і робиться висновок, що при певних значеннях букв, вираз не має сенсу. |
| 2. | Перевірочна робота з теми «Числові і буквенні вирази» | 00:20:00 | середнє | 14Б. | Потрібно скласти вираз, даний звичайними словами, і потім назвати його: числовий або буквений, виконати дії по черзі і визначити значення числового виразу, вирішити текстову задачу, також заповнити таблицю, підставляючи замість літер дані числа і потім порівняти отримані результати. Зробити висновок про те, який з виразів має більше чи менше значення, чи вони рівні. Заповнення таблиці перевіряє вчитель. |