Серед перлин, знайдених ловцем, були рідкісні. Чорні перлини становили
, а золотисті—
всього улову. Як оцінити, яких рідкісних перлин більше?
![Рисунок19.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/036c7a9d-fd1e-4fae-9f0b-3391726c1c19/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA19w44.png)
![Рисунок20.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/4bb2eb3b-2f2d-4da4-8a6e-6f80829ea1d0/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA20w47.png)
Оцінити частини від цілого, задані дробами з різними знаменниками, можна графічно.
Приклад:
Який дріб більший ![Рисунок38.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/37a8fb7b-d795-42fa-a135-c5f228bac481/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA38w67.png)
![Рисунок38.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/37a8fb7b-d795-42fa-a135-c5f228bac481/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA38w67.png)
Розглянь рисунок.
![Рисунок27.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/2bda7240-df32-4910-bb93-499a375ea2a4/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA27w217.png)
На зображені перше коло розділили на \(8\) частин і зафарбували червоним відповідно \(3\), а друге коло розділили на \(6\) частин і зафарбували фіолетовим дві частини. Очевидно, що червоний сектор більший за фіолетовий, тому
.
![Рисунок39.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/cfad7378-6b12-4019-b751-e24415c70fed/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA39w67.png)
Цей спосіб зрозумілий, але якщо числа в знаменниках будуть великими, то виконати рисунок буде складно. Можна звести дроби до спільного знаменника.
![Рисунок14.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/0e4b2831-f7c1-4fc3-bfd2-c3fd9be135ee/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA14w500.png)
Число, яке одночасно ділиться на задані, це спільне кратне.
Щоб звести дроби до спільного знаменника потрібно обрати спільне кратне і помножити чисельник і знаменник дробу на число, щоб в знаменнику отримати число рівне обраному спільному знаменнику.
Приклад:
![Рисунок18.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/888b609f-1bbc-4f0f-985d-ff90cbf00a57/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA18w436.png)
Найчастіше для роботи з дробовими числами вибирають найменший спільний знаменник.
![Рисунок15.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/64ae0067-2f35-4b2e-865e-423516576f84/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA15w500.png)
![Рисунок16.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/647f2433-70bd-476c-a4a2-fca951efd3b5/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA16w500.png)
Приклад:
Щоб отримати дроби зі спільними знаменниками потрібно їх помножити на певне число.
![Рисунок17.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/29bf0d1f-60ad-4ae8-9891-b7f54031715e/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA17w500.png)
Щоб знайти додатковий множник потрібно найменший спільний знаменник поділити на знаменник дробу.
Приклад:
Тоді, щоб порівняти кількость рідкісних перлин потрібно задані дроби звести до спільного знаменника.
![Рисунок46.png](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/80dc41cd-3282-4fc1-a2e2-fbe40033de41/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA46w300.png)