Привіт, друже! Ти вже знаєш, що кожна задача має 4 структурні елементи: умову питання, розв'язання і відповідь.
Сьогодні ми будемо вчитися розв'язувати задачі на знаходження суми двох чисел, користуючись такою пам'яткою:
«Як треба працювати над задачею:»
1. У задачі відомо: …
2. Треба дізнатися:.
3. Пояснюємо розв'язання:...
4. Розв'язуємо: .
5. Відповідаємо:...
Розв'яжемо задачу: На поличці стояло \(3\) піраміди і \(4\) літачка. Скільки всього іграшок стояло на поличці?
У задачі нам відомо: стояло \(3\) піраміди і \(4\) літачка. Це умова задачі. Вона має числові дані.
Треба дізнатися: Скільки всього іграшок стояло на поличці? Це питання задачі. Воно вказує на шукане число.
Пояснюємо розв'язання: Щоб знайти всі іграшки, треба їх об'єднати.
Об'єднати — це математична операція, яку знаходять дією додавання.
Намалюємо схему до задачі.
Фігурна дужка на схемі означає, що всі іграшки треба об'єднати — додати.
Слово «всього» в задачі знаходять дією додавання.
Розв'язуємо задачу:
\(3 + 4 = 7\)
Відповідаємо: Всього \(7\) іграшок.
Складемо і розв'яжемо задачу за малюнком.
На галявині гуляло \(6\) курчат. До них прийшли ще \(2\) курчат. Скільки курчат стало?
У задачі нам відомо: гуляло \(6\) курчат, прийшли ще \(2\) курчат. Це умова задачі. Вона має числові дані.
Треба дізнатися: Скільки курчат стало? Це питання задачі. Воно вказує на шукане число.
Зверни увагу!
Щоб зрозуміти, як розв'язувати задачу, можна скласти короткий запис чи намалювати схему до задачі.
Пояснюємо розв'язання: Спочатку запишемо короткий запис задачі за допомогою головних слів.
Гуляло — 6
Прийшли — 2
Стало — ?
Слова «прийшли, прилетіли, досипали, долили, добавили, купили» в задачі знаходять дією додавання, бо кількість предметів збільшується.
Намалюємо схему до задачі.
Фігурна дужка на схемі означає, що курчат треба об'єднати — додати.
Розв'язуємо задачу:
\(6 + 2 = 8\)
Відповідаємо: Стало \(8\) курчат.