Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Лексична норма. Порушення лексичної норми | Формування мовних компетентностей із теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми». |
| 2. | Калька як різновид запозичення | Формування мовних компетентностей із теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми». |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Порушення лексичної норми (плеоназм) | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її вид. |
| 2. | Порушення лексичної норми (росіянізми) | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її вид. |
| 3. | Порушення лексичної норми (сплутування паронімів) | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її вид. |
| 4. | Знайди кальку | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про кальку як різновид запозичення. Уміння визначати лексичну помилку. |
| 5. | Поліглот | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про калькування як вид запозичення. |
| 6. | Фразеологізми-кальки | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про калькування як вид запозичення. |
| 7. | Напівкальки | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Закріплення вивченого про кальки як вид запозичень. |
| 8. | Знайди жаргонізм | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її різновид. |
| 9. | «І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь» | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її різновид. Приклад невиправданого вживання іншомовного слова. |
| 10. | Як правильно? | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Удосконалення вивченого про мовну норму, лексичну помилку. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Укажи речення з помилкою | Інший | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про лексичну помилку. Уміння визначати її в реченні. |
| 2. | Дві частини одного цілого | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення знань про фразеологізми, уміння правильно їх використовувати. |
| 3. | Знайди правильне слововживання | Інший | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про лексичну сполучуваність слів. |
| 4. | Добери слова | Інший | середнє | 3Б. | Удосконалення вивченого про сполучуваність слів. |
| 5. | Творча лабораторія | Інший | важке | 2Б. | Уміння добирати слово залежно від стилю мовлення, визначати стиль тексту. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Порушення лексичної норми (тавтологія) | Інший | легке | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її вид. |
| 2. | Знайди помилку в уживанні слів | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її різновид. |
| 3. | Знайди помилку в уживанні фразеологізму | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати лексичну помилку та її різновид. |
| 4. | Неправильне слововживання | Інший | середнє | 1Б. | Уміння виявляти помилки в слововживанні. |
| 5. | Вибери речення | Інший | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого теоретичного матеріалу з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми». |
| 6. | Джерела походження кальки | Інший | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про калькування як вид запозичення. |
| 7. | Склади речення | Інший | важке | 4Б. | Розвиток мовлення. Уміння виявляти помилки у слововживанні, редагувати їх. |
| 8. | Опиши світлину | Інший | важке | 10Б. | Розвиток мовлення. Уміння складати текст, використовуючи засоби лексики, фразеології. Уміння дотримуватись лексичних норм. |
| 9. | Добери синоніми — українські відповідники | Інший | важке | 3Б. | Збагачення словникового запасу, уміння добирати синоніми до запозичень. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренувальні вправи з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» | 00:10:00 | середнє | 5Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота 1 з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» | 00:15:00 | середнє | 5Б. | Завдання для систематизації вивченого про лексичну норму. |
| 2. | Домашня робота 2 з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» | 00:15:00 | середнє | 5Б. | Завдання для систематизації вивченого про лексичну норму. |
| 3. | Перевірна робота з теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми» | 00:20:00 | середнє | 10Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми». |