Методична рекомендація:
Теорія
| Номер | Назва | Опис |
|---|---|---|
| 1. | Слова, близькі за значенням | Ознайомити учнів з основними характеристиками слів, близьких за значенням (синонімів). |
| 2. | Синоніми | Розширити уявлення учнів про синоніми, ознайомити з їх особливостями, навчити відрізняти синоніми від інших мовних явищ. |
| 3. | Словник синонімів | Розширювати словниковий запас учнів, удосконалити навички роботи учнів із словником. |
Завдання
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Зайве слово | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Формувати вміння визначати слова, близькі за значенням. |
| 2. | Підбери пару | 1 вид - рецептивний | легке | 1,5Б. | Формувати в учнів уміння добирати синоніми. |
| 3. | Знайди слова-синоніми | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Ознайомити учнів із синонімами, навчити визначати синоніми у реченнях. |
| 4. | Згрупуй синоніми | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Формувати поняття про синоніми, закріплювати вміння добирати синоніми до слів. |
| 5. | Укажи зайве слово | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Формувати вміння правильно знаходити та підбирати синоніми. |
| 6. | Знайди синоніми у віршах | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Формувати вміння визначати синоніми у реченнях, розвивати увагу до лексичних значень слів. |
| 7. | Допиши слово-синонім | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Вдосконалювати вміння учнів підбирати синоніми. |
Додаткові завдання (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Знайди синоніми в реченні | Інший | важке | 3Б. | Формувати вміння знаходити синоніми в реченнях. |
| 2. | Відтінки значень у синонімів | Інший | важке | 3Б. | Формувати вміння правильно вживати синоніми у мовленні. |
| 3. | Вдосконалити вірш | Інший | важке | 3Б. | Формувати в учнів вміння підбирати синоніми та використовувати їх у своєму мовленні. |
| 4. | Заміни словосполучення синонімом | Інший | важке | 1Б. | Формувати вміння підбирати синоніми з метою увиразнення мови. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
| Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Розгадай слово і добери синоніми | Інший | важке | 2Б. | Формувати вміння добирати синоніми. |
| 2. | Кросворд | Інший | важке | 11Б. | Формувати вміння підбирати синоніми. |
| 3. | Вдоскональ текст | Інший | важке | 6Б. | Вдосконалити вміння учнів правильно вживати синоніми у мовленні. |
| 4. | Визнач речення з синонімом | Інший | середнє | 1Б. | Вчити відрізняти синоніми від інших мовних явищ. |
| 5. | Вдосконалити текст | Інший | важке | 1Б. | Формувати вмяння використовувати синоніми для урізноманятнення мовлення. |
Тести
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Тренування з теми «Синоніми» | 00:15:00 | середнє | 12Б. | Формувати вміння визначати та підбирати синоніми, правильно вживати їх у власному мовленні. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
| Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Домашня робота з теми «Синоніми» | 00:15:00 | середнє | 12Б. | Формувати вміння знаходити та добирати синоніми, вчити визначати відтінки значень слів-синонімів, |
| 2. | Перевірна робота з теми «Синоніми» | 00:20:00 | середнє | 11Б. | Перевірити рівень знань з теми «Синоніми», вміння учнів правильно знаходити та підбирати синоніми, вживати їх у мовленні. |