Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Повага до себе, рівність і толерантність | З цієї теорії ти дізнаєшся про важливість поваги до себе, чому всі люди рівні, навіть якщо різні, та що означає бути толерантним і доброзичливим у щоденному житті. |
2. | Милосердя, співчуття і турбота | З цієї теорії ти дізнаєшся про те, що означає бути милосердним, як виявляється співчуття, чому важливо допомагати тим, кому важко, та як проявляти гуманне ставлення до тварин. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Четверте зайве | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | У кожному наборі слів є три, що стосуються теми доброти, поваги, рівності або турботи. Але одне слово — зайве. Твоє завдання — знайти слово, яке не підходить до решти. |
2. | Що показує ця ситуація? | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Це завдання допоможе тобі краще зрозуміти, як виглядає поважне й турботливе ставлення до інших у повсякденному житті. |
3. | Шукаємо власника! | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | У цьому завданні ти потренуєшся уважно читати опис і логічно підбирати, кому з людей найбільше підходить саме ця тварина. |
4. | Що тут відбувається? | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Подивись на зображення та обери, яке твердження найточніше описує, що тут неправильно. Це допоможе тобі навчитися розпізнавати неповажне чи нетолерантне ставлення. |
5. | Чи справедливо це? | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | У цьому завданні ти навчишся помічати, де ставлення до людини упереджене, а де — ні. |
6. | Доповни правило | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Щоб піклуватися про тварин, важливо знати, як поводитись із ними обережно та з повагою. У цьому завданні ти побачиш початок речення — правила догляду за тваринами. Твоє завдання — обрати правильне продовження. |
7. | Синонім і антонім: знайди пару | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | У цьому завданні ти потренуєшся добирати синоніми (слова з подібним значенням) та антоніми (слова з протилежним значенням) до слів, що описують доброзичливе й недоброзичливе ставлення. |
8. | Добери правильне визначення | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Це завдання допоможе тобі пригадати важливі поняття, які ми вивчали. Тобі потрібно уважно прочитати визначення й вибрати до нього правильний термін. |
9. | Робімо добро | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Кожен день — це нова можливість зробити щось добре: допомогти, підтримати, поділитися, усміхнутися. Добрі справи не завжди великі — іноді це просто лагідне слово або хороший вчинок. У цьому завданні ти побачиш список справ. Твоє завдання — обрати ті, які варто взяти собі за правило на щодень. |
10. | Це приклад доброти? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | У цьому завданні ти навчишся розпізнавати добрі й недобрі вчинки. Кожна ситуація описує поведінку людини. Твоє завдання — вирішити, чи є ця поведінка прикладом доброти, поваги або турботи. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Пізнаємо себе | Інший | важке | 3Б. | Кожне ім’я — унікальне, як і людина, яка його носить. У цьому завданні ти створиш свою особисту абетку — добереш прикметники на кожну літеру свого імені, які описують тебе. Це допоможе краще пізнати себе та свої сильні сторони. |
2. | Усі різні — усі важливі | Інший | важке | 4Б. | Люди дуже різні — за віком, статтю, можливостями, інтересами. Але всі важливі. У цьому завданні ти розглянеш зображення, де показано різних людей, і подумаєш, чим вони відрізняються, чому це добре і що було б, якби світ був однаковим. |
3. | Проблемні запитання | Інший | важке | 3Б. | У цьому завданні ти поділишся своїми роздумами, поміркувати про себе, свої потреби та запропонувати ідеї, які допомагають зберігати емоційне здоров’я. |
4. | Що я зрозумів про повагу та турботу | Інший | важке | 3Б. | Ми говорили про те, як важливо поважати себе й інших, бути справедливими, не допускати дискримінації та допомагати тим, кому важко. Зараз настав час підсумувати, що для тебе було найкориснішим і найцікавішим, а що ще варто було б краще пояснити або обговорити. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Повага, рівність і турбота про інших» | 00:20:00 | середнє | 9Б. | Набір тренувальних вправ з теми «Повага, рівність і турбота про інших». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Повага, рівність і турбота про інших» | 00:20:00 | середнє | 16Б. | Набір вправ з теми «Повага, рівність і турбота про інших» для домашньої роботи. |
2. | Діагностична робота з теми «Повага, рівність і турбота про інших» | 00:20:00 | середнє | 16Б. | Набір вправ з теми «Повага, рівність і турбота про інших» для діагностичної роботи. |