Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Означення як другорядний член речення | Формування мовних компетентностей із теми «Означення». |
2. | Узгоджені й неузгоджені означення | Формування мовних компетентностей із теми «Означення». |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Вибери узгоджені означення | 3 вид - аналіз | легке | 3Б. | Уміння визначати узгоджені означення. |
2. | Неправильний рядок | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Удосконалення вивченого про узгоджені означення. |
3. | Узгодь | 3 вид - аналіз | легке | 4Б. | Удосконалення вивченого про узгоджені означення. |
4. | Знайди означення | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Уміння знаходити означення в реченні, визначати синтаксичну роль прикметників. |
5. | Постав запитання | 3 вид - аналіз | легке | 3Б. | Уміння правильно ставити запитання від головного слова до залежного (повторення вивченого про словосполучення). Уміння визначати, на що вказує залежний компонент (ознака предмета). |
6. | Синтаксичний пазл | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння добирати правильну форму неузгодженого означення. |
7. | Знайди неузгоджене означення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати вид означення, аналізувати речення. |
8. | Знайди неузгоджене означення (прислівник) | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
9. | Пошукова робота | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про означення-епітети. |
10. | У пошуках епітета | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати епітет як художній засіб. |
11. | Укажи неузгоджене означення (словосполучення) | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
12. | Побудуй речення | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Уміння утворювати речення й розрізняти означення й присудок. |
13. | Узгоджене означення, виражене дієприкметниковим зворотом | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
14. | Іменник-означення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Удосконалення вивченого про означення. |
15. | Добери закінчення прикметника | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Узгодження прикметників з незмінним іменниками іншомовного походження. |
16. | Означення, виражені інфінітивами | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Завдання спрямоване на удосконалення знань учнів про способи вираження означень. |
17. | Твій вибір | 2 вид - інтерпретація | важке | 3Б. | Уміння утворювати речення з елементів. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Вправа на кмітливість | Інший | середнє | 2Б. | Уміння утворювати узгоджені й неузгоджені означення. |
2. | Проаналізуй речення | Інший | важке | 5Б. | Уміння визначати граматичну основу і другорядні члени речення. |
3. | Узгоджене означення, виражене прикметником | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
4. | Трансформуй означення | Інший | середнє | 2Б. | Уміння трансформувати означення із неузгоджених в узгоджені. |
5. | Вибери неузгоджені означення | Інший | легке | 3Б. | Уміння визначати неузгоджені означення. |
6. | Розбий пару | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати синтаксичну роль прикметників і дієприкметників. Удосконалення вивченого про означення. |
7. | Прислівник-означення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль прислівника, удосконалення вивченого про неузгоджені означення. |
8. | Поміркуй! | Інший | важке | 1Б. | Закріплення вивченого з теми «Означення». |
9. | Виділи дієприкметниковий зворот | Інший | важке | 1Б. | Повторення вивченого про дієприкметниковий зворот. Удосконалення вивченого про способи вираження узгодженого означення. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Знайди неузгоджене означення (іменник) | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
2. | Знайди неузгоджене означення (інфінітив) | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження неузгодженого означення; удосконалення вивченого про означення як другорядний член речення. |
3. | Узгоджене означення, виражене дієприкметником | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
4. | Узгоджене означення, виражене займенником | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати спосіб вираження узгодженого означення. Удосконалення вивченого про означення. |
5. | Інфінітив-означення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати роль інфінітива в реченні. Повторення вивченого про способи вираження головних членів речення. |
6. | Пригадай правила! | Інший | середнє | 2Б. | Повторення вивченого про означення, їх види й способи вираження. |
7. | Визнач вид означень і склади речення | Інший | важке | 5Б. | Уміння визначати вид означень, вводити їх у речення. |
8. | Склади речення (неузгоджені означення) | Інший | важке | 4Б. | Уміння складати речення з неузгодженими означеннями. Удосконалення вивченого про означення. |
9. | Склади твір (узгоджені означення) | Інший | важке | 7Б. | Уміння складати тексти, використовуючи узгоджені означення. Розвиток мовлення, пізнавальних та творчих навичок. |
10. | Склади текст (неузгоджені означення) | Інший | важке | 7Б. | Уміння складати текст із використанням неузгоджених означень. Розвиток мовлення, уяви, фантазії, логічного мислення. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи №1 з теми «Означення» | 00:10:00 | середнє | 4Б. | Завдання для удосконалення, систематизації вивченого з теми «Означення». |
2. | Тренувальні вправи №2 з теми «Означення» | 00:10:00 | середнє | 6Б. | Удосконалення вивченого з теми «Означення». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота №1 з теми «Означення» | 00:15:00 | середнє | 5Б. | Завдання для удосконалення вивченого з теми «Означення». |
2. | Домашня робота №2 з теми «Означення» | 00:15:00 | середнє | 8Б. | Систематизація вивченого з теми «Означення». |
3. | Перевірна робота №1 з теми «Означення» | 00:20:00 | середнє | 10Б. | Завдання для перевірки знань, умінь і навичок із теми «Означення». |
4. | Перевірна робота №2 з теми «Означення» | 00:20:00 | середнє | 11Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Означення». |